رئیس اداره بهزیستی باغملک از تاثیر بالای آموزش‌ها در طرح پیشگیری از معلولیت در خانواده‌ها نام برد.

سجاد غلامی، رئیس اداره بهزیستی باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در اجرای شعار پیشگیری بهتر از درمان، طی سال های گذشته با همکاری جهاد کشاورزی و نهضت سواد آموزی کلاس هایی را برای آگاه سازی خانواده ها در زمینه پیشگیری از معلولیت برگزار کردیم اما بیشترین تاثیر و بازخورد مثبت را در سال های اخیر با همکاری آموزش و پرورش و در مدارس به دست آوردیم.

وی افزود: در شهرستان باغملک 33 خانواده دارای 3 معلول به بالا هستند و حتی 6 معلول در یک خانواده را هم شاهد بودیم که در این زمینه بهزیستی باغملک اقدام به احذ تعهد نامه از والدین دارای فرزند معلول کرد تا در صورت بارداری مجدد ملزم به انجام آزمایش های ژنتیک باشند

غلامی با اشاره به ازدیاد آمار معلولین شهرستان باغملک نسبت به میانگین جهانی عنوان کرد: بیش از 4 هزار و  300 معلول در باغملک تحت پوشش بهزیستی وجود دارد که این تعداد بیش از نرم جهانی  2.5 درصد است و تفاهم نامه امروز هم برای کاهش این آمار در سطح باغملک منعقد شد.

رئیس اداره بهزیستی باغملک بیان داشت: در سال گذشته  بیش از 60 خانواده را به آزمایشگاه ژنتیک مرکزاستان معرفی کردیم که به صورت رایگان و یا با 50 درصد تخفیف آزمایشات خود را انجام دادند اما انجام این آزمایش ها برای دولت هزینه بردار خواهد بود و لزوم برگزاری کلاس های مشاوره ای باحضورخانواده ها در مدارس بیش از پیش است.

ور در پایان گفت: این طرح دومین همکاری مشترک بهزیستی و مدیریت آموزش و پرورش باغملک در سال جاری بود . پیش از این در زمینه حضور نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی در مدارس باغملک تفاهم نامه ای به امضای ترفین در آمده بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.